بهبود نقطه کانونی در تصویر

بهبود نقطه کانونی در تصویر

هنگام مشاهده یک تصویر ، چشم ها به دنبال “لکه های باقی مانده” یا چیزی هستند که چشم را به خود جلب می کند. بیننده می تواند بدون تمرکز، عکس های شما را مرور کند و  بنابراین ، بهبود نقطه کانونی در تصویر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بنابراین ، تمرکز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نقطه کانونی می تواند از افراد گرفته تا ساختمانها ، کوهها یا گلها باشد.

بهبود نقطه کانونی در تصویر
بهبود نقطه کانونی در تصویر

فوکوس را در تصویر بهبود ببخشید

شکی نیست که هرچه این جذابیت بیشتری داشته باشد ، نتیجه بهتری نیز حاصل می شود. با این حال ، فناوری های دیگری نیز وجود دارند که می توانند به طور موثر آن را انتخاب و بهبود بخشند:

پس از آنکه نقطه کانونی تصویر خود را پیدا کردید باید از خودتان بپرسید که حال چطور آن را بهبود بخشم؟

محل آن را در موقعیت مسلط قرار دهید. برای این کار می توانید از قانون یک سوم کمک بگیرید.

تمرکز. بیاموزید که از عمق میدان برای تاری تصویر پس زمینه و جذابیت بیشتر سوژه استفاده کنید.

اگر سوژه اصلی شما ثابت است و هر چیز دیگری در حال حرکت است ، یک ایده این است که از سرعت شاتر کمتری استفاده کنید تا همه تصاویر به غیر از سوژه را تاری کند.
اندازه. گسترش تمرکز تنها راه برای نشان دادن سلطه نیست ، بلکه یکی از راه های موثر بودن آن است.

رنگ استفاده از رنگ های با کنتراست بالا نیز راهی برای تشخیص نقاط کانونی است.

شکل. علاوه بر کنتراست رنگ ها ، کنتراست و تفاوت شکل ها و بافت ها نیز ممکن است یکی از نقاط تأثیرگذار در تشخیص و کنترل فوکوس تصویر باشد.

به یاد داشته باشید ، ترکیب تکنیک ها و تکنیک های فوق می تواند نقش موثری در جذابیت تصویر داشته باشد. اما در عین حال باید توجه داشته باشید که با انتخاب چندین نقطه کانونی در تصویر می توانید توجه بیننده را از نقطه کانونی اصلی منحرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *