عکاسی 360 درجه (عکاسی پانوراما) VR در واقع نشان دهنده یک تجربه تعاملی است که اجازه میدهد بیننده به آزادی و با حرکت 360 درجه در هر محور عمودی، افقی و مورب، سوژه متحرک را با هر چرخشی ببیند. این نوع عکاسی به بیننده اجازه میدهد در یک محیط مجازی، نقطه موردنظر را از هر زاویه های چپ، راست، پایین و بالا مشاهده کند. این عکسها قابلیت بزرگنمایی و کوچکنمایی نیز دارند.
عکاسی «واقعیت مجازی» نوعی از رسانه های دیجیتال است که به کاربر اجازه میدهد تا با عکاسی پانوراما، عکاسی اشیاء (360 درجه VR) یا صحنه های روی صفحه نمایش کامپیوتر با استفاده از نرم افزاری که مرورگر یا پخش کننده نامیده می شود، در تعامل باشد. گاهی اوقات از آن به عنوان عکاسی همه جانبه یاد شده که طراحی شده است تا به کاربر احساس وجود و حضور در صحنه دهد.
VR مخفف Virtual Reality (واقعیت مجازی) است. این تکنولوژی یک تصویر عکاسی شده را بر روی یک کره یا مکعب نقشه برداریشده مونتاژ میکند، به طوری که بیننده در نقطه مرکزی تصویر قرار میگیرد و برای او این حس ایجاد میشود که در میان تصویر قرار گرفته است.
مراحل عکاسی ۳۶۰ درجه از کالا
برای به دست آوردن یک عکس ۳۶۰ درجه ابتدا از یک سوژه ، چندین تصویر (ترجیحاً به صورت کادر عمودی) گرفته و سپس در فتوشاپ به راحتی میتوان تصویرها را در کنار یکدیگر چیدمان نموده و به یک عکس ۳۶۰ درجه دست یافت.
البته که باید اشاره کنیم که عکاسی اینگونه و ساختن عکس ۳۶۰ درجه با نرم افزار به هیچ کیفیت یک عکس گرفته شده توسط عکاس ماهر با دوربین مجهز را ندارد و نباید توقع داشته باشید این گونه عکاسی همان نتیجه ای را به شما بدهد که ما با استفاده از عوامل و امکانات حرفه ای مان به شما می دهیم.
مزایای عکاسی ۳۶۰ درجه از اشیا
شاید تا به حال از خودتان پرسیده باشید که آیا می شود زمانی که میخواهید یک کالا را از یک فروشگاه یا سایت اینترنتی خرید می کنید ، کامل ببینید. منظور از کامل این است که آن کالا را از تمام جهات مشاهده کنید و حتی داخل و بیرون آن را ببینید و آن را کاملا مورد بررسی قرار دهید تا از کیفیت خرید خود مطمئن شوید.
حال ما به شما می گوییم که این خواسته با استفاده از عکاسی ۳۶۰ درجه از اشیاء کاملا قابل اجراست. شاید اسم این کار بسیار عجیب و غریب و نامفهموم باشد اما ما به شما ثابت می کنیم که عکاسی از یک شی و سپس پخش یک تصویر ۳۶۰ درجه بسیار ساده است.
عکاسی ۳۶۰ درجه تلفیقی از هنر و تکنولوژی محسوب می شود. وقتی شما تصاویری را در فروشگاه های اینترنتی با این ویژگی می بینید ، احساس می کنید که به یک فروشگاه واقعی وارد شده اید و در حال تماشای اجناس آن فروشگاه هستید. شما به راحتی می توانید روی کالای مورد نظر خود زوم کنید و حتی جنس آن را خوب ببینید و از کیفیت آن مطلع شوید. البته که نباید از یاد برد که عکاسی ۳۶۰ درجه به مراتب پرهزینه تر و پیچیده تر از عکاسی ساده محصول است ولی با توجه به این که این روش تکنولوژی روز است در تمام جهان مورد استفاده قرار می گیرد.
همچنین این نوع عکاسی باعث بیشتر جذب شدن مشتری و تبلیغ بهتر می شود زیرا یک نوع کار به روز محسوب می شود و قاعدتا کلاس کار یک فروشنده و یا یک فروشگاه اینترنتی را بالا می برد. به زبان ساده می توان گفت پول خرج کردن در زمینه عکاسی ۳۶۰ درجه به جای این که خرج کردن پول باشد بیشتر پس انداز پول است! زیرا ظاهر زیبای فروشگاه شما باعث جذب شدن مشتری می شود .
عکاسی ۳۶۰ درجه از محصولات از برگشت خورن کالاها جلو گیری می کنید. امری که خسارت بسیاری به فروشنده وارد می کند. مشتری دیگر نمی تواند بهانه ای برای برگشت دادن کالا داشته باشد البته اگر جنس را با تصویر ۳۶۰ درجه دیده باشد. زیرا او توانسته کالا را کاملا مشاهده کند و قبل از خرید مطمئن باشد که در حال خریدن چه نوع کالا و جنسی است. بنابراین به جای اینکه پول خود را برای برگشت دادن کالا صرف کنید ، به شما توصیه می کنیم آن را برای عکاسی ۳۶۰ درجه خرج کنید و فروشگاه خود را از این نظر بیمه نمایید.